Πολιτιστικό Πρόγραμμα 2016-2017

Θέμα: "Τα παιδιά μέσα από τον καμβά των Ελλήνων ζωγράφων"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα "από τη Χωματερή στη Γλαλερί"

Στις 10 Μαρτίου 2017οι μαθητές της Γ' τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν τη 2η έκθεση με δημιουργίες πάνω σε κερί και πέτρα,
στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος "από τη Χωματερή στη Γκαλερί"

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΣΤΗ ΓΚΑΛΕΡΙ"

Οι μαθητές της Γ' τάξης του σχολείου μας διοργάνωσαν διήμερη έκθεση στις 29 και 30 Νοεμβρίου 2016 στο χώρο του σχολείου μας με έργα που οι ίδιοι δημιούργησαν στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος "Από τη χωματερή στη γκαλερί".

Οι μαθητές με τη μέθοδο του ντεκουπάζ διακόσμησαν γυάλινα μπουκάλια που μάζεψαν από τα σκουπίδια.

 
 
     

(Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδω)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΧΡΗΣΤΑ"

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2015 οι μαθητές της Γ’ τάξης ασχολήθηκαν με θέματα που αφορούσαν εναλλακτικές και περιβαλλοντικά φιλικές μορφές ενέργειας, με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν και να γνωρίσουνε τη χρήση αυτών. Απώτερος στόχος είναι η αξιοποίηση αυτών στο μέλλον.

Επίσης ασχολήθηκαν με θέματα διαχωρισμού απορριμμάτων και ανακύκλωσης υλικών και συσκευών.

Τελικά προιόντα του προγράμματος είναι και οι λαμπάδες που κατασκευάστηκαν από τα παιδιά:

(Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδω)

     
     

 

Στην Πρέβεζα εκπαιδευτικοί και μαθητές από τέσσερις χώρες

Τον οικολογικό προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω θεμάτων τοπικού, εθνικού αλλά και διεθνούς περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος έχει ως στόχο το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius, στο οποίο συμμετέχει το 1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας και το οποίο αποτέλεσε αφορμή για να βρεθούν στην Πρέβεζα μαθητές και εκπαιδευτικοί από τέσσερις διαφορετικές χώρες της Ευρώπης.

 

Η παρουσίαση των δράσεων του Ευρωπαϊκού προγράμματος Life- Long –Learning- Comenius έγινε το πρωί της Τρίτης στη Θεοφάνειο Αίθουσα στην Πρέβεζα, παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών από σχολεία της Πορτογαλίας, της Φινλανδίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας, ενώ παρόντες μεταξύ άλλων ήταν ο Δήμαρχος Πρέβεζας Χρήστος Μπαΐλης, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γιωργος Φραγκούλης, οι εντεταλμένοι σύμβουλοι Ελευθερία Αγγέλη και Κοσμάς Κορωναίος καθώς και ο κ. Βαγγέλης Ντάκουλας από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ζηρού.

 

Την εκδήλωση που συντόνισε η κ.Βαρβάρα Ζαντραβέλλη χαιρέτησε ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου, Γιώργος Διαμάντης, ενώ στο καλωσόρισμά του ο Δήμαρχος Χρήστος Μπαΐλης αναφέρθηκε πόσο σημαντικές είναι για τους μαθητές και τους αυριανούς ευρωπαίους πολίτες οι συγκεκριμένες συνεργασίες, οι οποίες φέρνουν πιο κοντά τους λαούς και αναδεικνύουν τις ομορφιές και τον φυσικό και ιστορικό πλούτο κάθε περιοχής.

 

Εκ μέρους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς καλωσόρισε η κ. Τριανταφυλοπούλου, ενώ αμέσως μετά τον λόγο πήραν οι μαθητές των σχολείων που παρουσίασαν τις δράσεις τους με θέμα :"Τέχνη και Αειφορία"- Artists for a Sustainable Future.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
COMENIUS SCHOOL PROJECT: ‘ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Κοινή Διακρατική Συνάντηση στo σχολείο
AGRUPAMENTO DE ESCOLAS ANSELMO DE ANDRADE (ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ)

 

            Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Life- Long –Learning- Comenius το 1ο  Γυμνάσιο Πρέβεζας εκπονεί διετή διακρατική συνεργασία (2013-2015) με άλλα 4  Ευρωπαϊκά σχολεία από τις εξής χώρες: από τη Γαλλία, την Αγγλία, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία με θέμα :"Τέχνη και Αειφορία"- Artists for a Sustainable Future. Πρόκειται για ένα διαθεματικό διασχολικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων  που υλοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Τεχνολογιών ,των Φυσικών  Επιστημών, των Καλλιτεχνικών και των Γλωσσών με στόχο να προκαλέσει  οικολογικό προβληματισμό και ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω  θεμάτων - τοπικού - εθνικού αλλά και διεθνούς  περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και να καλλιεργήσει παράλληλα  τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.


1


            Κατά το δεύτερο έτος  αυτής της συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στο Πορτογαλικό  Σχολείο AGRUPAMENTO DE ESCOLAS ANSELMO DE ANDRADE η αρχική  κοινή συντονιστική διακρατική συνάντηση εκπαιδευτικών και μαθητών από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία από τις 6 ως τις 10-10-2014. Στη συνάντηση συμμετείχαν περίπου 45 περίπου μαθητές και εκπαιδευτικοί από τα συνεργαζόμενα σχολεία ,οι οποίοι φιλοξενήθηκαν από τους Πορτογάλους συνεργάτες τους, προκειμένου να λάβουν μέρος σε κοινές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν από τους διοργανωτές . Το 1ο Γυμνάσιο εκπροσώπησαν 3 εκπαιδευτικοί ,μέλη της παιδαγωγικής ομάδας και 3 μαθήτριες οι οποίοι ταξίδεψαν γι αυτό το σκοπό στην πόλη  Almada , σε απόσταση μόλις 15 λεπτών με το καραβάκι από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, τη Λισσαβόνα .


2


            Κατά τη συνάντηση αυτή μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε κοινά εργαστήρια με θέμα τέχνη και περιβάλλον, να γνωρίσουν το πορτογαλικό  εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και τη γενικότερη κουλτούρα της  χώρας καθώς οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες κατά την παραμονή τους εκεί.
Έγινε η συνολική παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και ξενάγηση στο σχολείο ,που ήταν ένα συγκρότημα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 1500 μαθητές, 120 εκπαιδευτικούς και 45 άτομα διοικητικό προσωπικό. Η παρουσίαση του σχολείου διήρκεσε πάνω από 3 ώρες στα άρτια οργανωμένα τμήματα του, με τον  εργαστηριακό εξοπλισμό και τα εποπτικά μέσα που διέθετε.  Παράλληλα έγιναν ξεναγήσεις σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος-ξεχωριστή θέση είχε εδώ το  Cristo-Rei, το χαρακτηριστικό μνημείο της Αλμάντα, που μοιάζει με το αντίστοιχο μνημείο στο Rio de Janeiro   αλλά και σε χώρους ντόπιου  οικολογικού   ενδιαφέροντος  και δημιουργίας .


3


Η επίσκεψη  στο πολυσύχναστη ακτή  του Ατλαντικού Costa da Caparica  συνδυάστηκε με την παρουσίαση διαχείρισης των απορριμμάτων που συσσωρεύονται σε αυτή την ακτή του Ατλαντικού , στο γειτονικό Δημοτικό Ενυδρείο, όπου έγινε  προβολή βίντεο για τη Θαλάσσια ζωή με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας .  Η άρτια οργάνωση αλλά και οι άριστες  υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου επέτρεψαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν δραστηριότητες σε  παράλληλα εργαστήρια και μαθήματα  (Εικαστική δημιουργία : Εργαστήρια παραγωγής κεραμικών πλακιδίων ,που τα φιλοτέχνησαν με παραστάσεις από τη πορτογαλική παράδοση οι φιλοξενούμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί - Χοροκίνηση : Εργαστήρι εκμάθησης παραδοσιακών χορών –Δραματικής τέχνη –Συμμετοχή στο μάθημα δραματουργίας του σχολείου –Παρακολούθηση μαθημάτων ). 


4


            Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί σχεδίασαν και οργάνωσαν λεπτομερώς το πλάνο των εργασιών που θα εκπονηθούν κατά το δεύτερο έτος του προγράμματος( 2014-2015) . Στο τέλος της εβδομάδας ,οι τοπικές αρχές καλωσόρισαν όλους του συμμετέχοντες στην πόλη αυτή ,τους παρουσίασαν πολιτιστικές δράσεις στο εκεί πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου και τους αποχαιρέτησαν με δώρα .


5


            Μαθητές και εκπαιδευτικοί  βίωσαν εμπειρίες ξεχωριστές, τον τρόπο ζωής και την κουλτούρα της χώρας αλλά και τον τρόπο λειτουργίας των σχολικών μονάδων ,τις ιδιαιτερότητες , την κτιριακή αρτιότητα τους και  την άριστη φιλοξενία από το σχολείο υποδοχής. Επέστρεψαν με ποικίλες  εικόνες ,εμπειρίες και συναισθήματα ,έτοιμοι να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους και με δημιουργική διάθεση να συνεχίσουν στις επόμενες δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν να ακολουθήσουν μέχρι τη διεκπεραίωση του προγράμματος.


6

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 2013-2015

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Life- Long –Learning- Comenius το 1ο  Γυμνάσιο Πρέβεζας εκπονεί διετή διακρατική συνεργασία (2013-2015)με άλλα 4  Ευρωπαϊκά σχολεία από τις εξής χώρες: από τη Γαλλία, την Αγγλία, την Πορτογαλία και τη Φινλανδία με θέμα :"Τέχνη και Αειφορία"- Artists for a Sustainable Future.

Πρόκειται για ένα διαθεματικό διασχολικό πρόγραμμα δραστηριοτήτων  που υλοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Τεχνολογιών ,των Φυσικών  Επιστημών ,των Καλλιτεχνικών και των Γλωσσών με στόχο να προκαλέσει  οικολογικό προβληματισμό και ευαισθητοποίηση των μαθητών μέσω  θεμάτων  – τοπικού – εθνικού αλλά και διεθνούς  περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος και να καλλιεργήσει παράλληλα  τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.
Ο τίτλος του προγράμματος είναι :
“Artists for a Sustainable Future”

Τα  σχολεία που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα:
1ο Γυμνάσιο Πρέβεζας-Ελλάδα
College Emile Zola-Γαλλία
Ecole Primaire Michelet –Γαλλία
Kungsvagens Skola-Φιλανδία
Avocet House (Specialist Education)-Αγγλία
Agrupamento de Escolas Anselmo de Andrade-Πορτογαλία 

Παρουσίαση 1ου έτους του προγράμματος

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Παρουσίαση Ανανεώσιμες μορφές ενέργειας

Παρουσίαση Ανακύκλωση